Giro d’Italia – klein
Bestemming
Type Reis
Vertrekdatum(s)
Soort Reis
Vertrekdatum(s)
Soort Reis
Type Reis
- Dagprogramma
- Inclusief & exclusief
- Voor wie is deze vakantie?
- FAQ
- Foto's
- Boeken
Lees hier het dagprogramma. Gebruik de andere tabbladen voor overige informatie!
Daprogramma
Dag 1
Datum : 2024-08-30
Aankomst in Brescia
Geen zorgen om te arriveren in Brescia. Met de groep wordt een carpool georganiseerd zodat je tijdens de reis alvast kennis maakt. Wil je liever met de trein? Dat kan ook. Alle tips krijg je tijdens je inschrijving. Als je aankomt in Brescia zit je midden in het centrum naast de dom. Je zet je spullen snel weg en kan de culturele hoofdstad van 2023 verkennen! ‘s Avonds maak je kennis met de groep en nemen we het programma door.
Dag 2
Datum : 2024-08-31
Het Gardameer (75km/1500hm)
Via korte klimmen en fietspaden langs rivieren bereiken we het Gardameer. Zoek verkoeling in het meer of rust uit in een hangmat. Op deze plek ben je afgesloten van andere toeristen, maar heb je een bar van alle gemakken voorzien in de B&B. 's Avonds eten we de beste pizza met uitzicht over het Gardameer. Een hoogtepunt van de reis.
Dag 3
Datum : 2024-09-01
Val d'Adige / Monte Bondone (100km/2000hm)
Via het Gardameer, een lange 'fietsbrug' naar wijnland Val d'Adige. Fiets kilometers lang langs wijnvelden en sluit af met een mooie klim die je naar het beste uitzicht brengt bovenop de Monte Bondone.
Dag 4
Datum : 2024-09-02
Sarchevallei, Duronepas (80km/1500hm)
De mooiste etappe van de week. Je fietst helemaal van de wereld afgesloten, en 200 meter boven de afgrond. Je komt niemand tegen. Rust uit in een geweldige agriturismo, want die heb je na deze etappe wel verdiend.
Dag 5
Datum : 2024-09-03
Rustdag Idromeer
Een duik, wandeling of boek: Riposarti! De week is doormidden en daarom is er een welverdiende rustdag ingepland.
Dag 6
Datum : 2024-09-04
Crocedomini, Iseomeer (85km/1300hm)
De Crocedomini is een van de laatste beklimmingen, en misschien wel de mooiste? In de afdaling stoppen we voor het lekkerste bord pasta, dan door naar het einde met een geweldig driegangenmenu in de B&B.
Dag 7
Datum : 2024-09-05
Naar Brescia (55km/600hm)
Binnendoor naar Brescia, langs maisvelden en verlaten dorpjes. Af en toe een wijnboerderij of een agriturismo, en verder niks. Aan het begin van de middag komen we al in Brescia en kun je kiezen om de stad in te gaan of op de kamer uit te rusten. Er ligt een stadswandeling voor je klaar als je daar aan toe bent!
Dag 8
Datum : 2024-09-06
Terugreis
Naar huis of blijf je in Italië plakken? Dat is de vraag. Vorig jaar ging er een groepje naar Piemonte om nog wat mooie etappes te pakken, in juni deed iemand de Mortirolo en de Furkapass. De keus is aan jou. Brescia is ook leuk om nog even iets langer te blijven als je cultureel ingesteld bent.
Inclusief
- 7 luxe overnachtingen
- 7 keer uitgebreid ontbijt
- 3 keer uitgebreid diner
- Professionele begeleiding
- GPX routes
- Technische hulp
- Fietsenstalling
- Georganiseerde carpool
Exclusief
- Fietsverzekering
- Reisverzekering
- Annuleringsverzekering
- Vervoer
- Drinken
- Overige diners
- Lunch
Je houdt van ...
✅ ... ontspannen fietsen
✅ ... mooie natuur
✅ ... espresso, pasta en pizza
✅ ... goede gesprekken
✅ ... nieuwe mensen ontmoeten
Vervoer naar de startlocatie en terug vanaf de finishlocatie wordt niet aangeboden bij onze reizen. Dit is vanwege de kleine groepen, en omdat deelnemers de vrijheid willen hebben om zelf een vervoersmiddel te kiezen. Bij deze reis koppelen wij deelnemers om zoveel mogelijk te gaan carpoolen met de auto. Je hoeft je dus geen zorgen te maken of je in Brescia aankomt.
Ja dat kan. De meeste deelnemers nemen een racefiets mee, maar als jij een gravelfiets comfortabeler vindt dan kun je daarmee prima meekomen. Let wel op dat je op vlak 27-28 km/h een comfortabele snelheid vindt.
Je bagage wordt elke dag vervoerd. Je hoeft je geen zorgen te maken dat je bagage op de fiets mee hoeft te nemen. Voorheen was het bij deze reis mogelijk om je eigen bagage mee te nemen vandaar de foto's.
De gemiddelde leeftijd varieert per reis. Leeftijd is nooit een probleem, de deelnemers zijn aan elkaar gestemd door andere factoren dan leeftijd.
Alle vakanties van Rudi Rides streven naar een optimale balans tussen mannen en vrouwen. Meestal 4 om 4, soms 3 om 3, soms 3 om 4.
Dat hangt af van je conditie natuurlijk. Voordat je inschrijving definitief is, maak ik uitgebreid kennis met je en maak ik een inschatting of je bij de groep past. Dit doe ik op basis van fietsvakanties in het verleden die je hebt gemaakt, hoe vaak en hoe ver je momenteel fietst, en of je nog andere sporten beoefent. Als ik denk dat het moeilijk is om mee te komen dan zeg ik dat ook eerlijk, anders is het voor jou en voor de andere deelnemers niet leuk.
De snelheid hangt af van de groep en de bergen die worden beklommen. Meestal ligt de snelheid op vlak zo rond de 27-28 kilometer per uur. Dit is niet traag, maar wel een ontspannen tempo, dat je met ‘normale’ training een hele dag vol kan houden.
Leuk dat je het vraagt. Normale training vind ik als je in het seizoen veel (drie ritten per week) fietst (maart tot oktober) en zowel lange (100km) als korte (50km) ritten maakt. Zonder dat je daarbij rekening houdt met een specifiek trainingsschema, of intervallen, of vermogenstesten (FTP) doet, of heel hard fietst. Training met hoogtemeters is wel vereist voor deze vakantie.
Dit is een van de zwaarste vakantie van Rudi Rides. Met een etappe van boven de 2000hm. Je kunt makkelijk twee of drie keer zoveel fietsen in een week als dat je normaal doet, ook als daar hoogtemeters in zitten. Het is wel verstandig om veel op hoogtemeters (of andere weerstand, lees: wind) te trainen. Let erop dat bij veel klimmen je gewicht een essentiële rol speelt.
Dit zijn altijd fietsvriendelijke, kleine accommodaties. Alle accommodaties blinken uit in gastvrijheid, hygiëne en locatie. Je slaapt tijdens deze vakantie op een ruime twee- en heel soms drie-persoonskamer. De éénpersoonskamers zijn niet meer te boeken.
Er is geen plek meer voor eenpersoonskamers!
De kwaliteit van het wegdek is goed. Italië heeft misschien een slechte naam, maar dat valt allemaal mee. Op een paar oneffenheden na is het fijn asfalt. Het wegdek is altijd verhard en is een combinatie van veel fietspaden, provinciale wegen en dorpswegen, zodat je optimaal kan genieten van de rust zonder veel ander verkeer.
Het verkeer is veilig. Italianen laten altijd weten als ze inhalen door middel van toeteren, dus je weet altijd waar je aan toe bent. Bovendien fietsen we grootendeels op plekken waar weinig verkeer komt. Alleen in en rondom Brescia is het wat drukker. Zelfs rondom het Gardameer is het redelijk verkeersluw in september.
Voor andere vragen kun je altijd mailen naar [email protected]. Je ontvangt binnen 3 dagen antwoord.